Verkocht! Veilingen als onderzoeksinstrument

In samenwerking met de Faculteit Economie en Bedrijfskunde

01jun2017 17.00 - 18.30

Evenement

Veilingen worden steeds meer gebruikt in consumentenonderzoek, waarin vragen worden onderzocht als: wat zijn we eigenlijk bereid te betalen voor een nieuwe product? Hoe werken deze veilingtechnieken? Wat zijn de resultaten van onderzoek naar veilingen en kiezen we inderdaad onbewust met onze portemonnee? Met Anouar El Haji en Sander Onderstal.

Over de sprekers

Anouar El Haji promoveerde recent op Experimental studies on the psychology of property rights en begon na zijn promotie een bedrijf op het gebied van consumentenonderzoek. Daarbij maakt hij gebruikt van veilingen om te meten wat consumenten bereid zijn te betalen voor nieuwe producten en diensten. 'Stop met het vragen naar meningen van consumenten', is hun motto, dit gebeurt namelijk allemaal onbewust. El Haji won in 2016 de Young Talent Award voor zijn bedrijf Veylinx.

Sander Onderstal is universitair hoofddocent economie aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn onderzoeksinteresses omvatten veilingen, industriƫle organisatie, en experimentele economie. Hij heeft veel gepubliceerd in internationale tijdschriften zoals het Journal of Political Economy, Journal of Public Economics, International Economic Review, European Economic Review. Onderstal adviseert ministeries, publieke organisaties, en private partijen op het gebied van veilingen voor bijvoorbeeld vastgoed, benzine stations, en radiofrequenties voor mobiele telecommunicatie.

Aanmelden

Toegang tot de activiteiten van SPUI25 is gratis. Aanmelden is niet vrijblijvend. Wij rekenen op uw komst. Bent u verhinderd, dan graag doorgeven via spui25@uva.nl | T: 020 525 8142.

Locatie

Gepubliceerd door  Spui25